Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van wiwiwu - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van wiwiwu - WaarBenJij.nu

Melbourne

10 Oktober 2013 | Australië, Melbourne

Dinsdag zijn we in Melbourne aangekomen. Met onze huurauto zijn we naar ons appartement gereden. Hahaha, het leven van een backpacker is zo slecht nog niet.
De temperatuur is wat hoger dan op Tasmanie en de zon schijnt ook regelmatig.

's Avonds hebben we bij Miranda, Rob en Kent gegeten. Het was fijn om Miranda weer te zien en kennis te maken met Rob en Kent. Maar natuurlijk moesten we eerst aandacht hebben voor Hamlet.

Woensdag hebben we gewandeld door het centrum. Melboure is ontzettend groot en heeft ruim 4 miljoen inwoners.
We zijn naar het Eureka Skydeck geweest. De toren is 300 meter hoog en het Skydeck zit op de 88e verdieping. We waren met de lift in 38 sec. boven. Wat een geweldig uitzicht.
Ook nog even rondgelopen op Federation Squire. Een plein met een aantal bijzondere gebouwen.
Vervolgens door naar Captain Cook's Cottage. Een leuk pittoresk huisje met een prachtige tuin.

Donderdag begon de dag met regen. Eerst maar naar Victoria Market. Deze markt is overdekt en enorm groot. Je kan er voornamelijk vis, vlees, specerijen, kleding en souveniers kopen.
Omdat het nog steeds regende zijn we met de Circle Tram naar Sealife gegaan. Zij hebben sinds een paar weken een enorme zoutwater krokodil.
De Circle Tram is een heel oud trammetje dat door het centrum van Melbourne rijdt.

Hopelijk wordt het weer wat beter, want morgen beginnen we aan de Great Ocean Road.

• 11 Oktober 2013 - 15:37

Greta:

Hoi Wil en Wil,

Fijn dat jullie het zo leuk hebben.
    Jullie zien mooie dingen hoor.
    Leuk de foto's, kunnen we ook een klein beetje meegenieten.
    Van het weer moet je je maar niets aantrekken, blijven genieten van alles wat je ziet en meemaakt.
    Nog heel veel plezier en groetjes van ons,
    Liefs GretaXX