The Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van wiwiwu - WaarBenJij.nu The Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van wiwiwu - WaarBenJij.nu

The Blue Mountains

20 November 2013 | Australië, Katoomba

Na twee zonnige dagen zijn we regen van maandag weer vergeten.
Het is ontzettend mooi in de Blue Mountains. Overal uitkijkpunten over de bergen en veel mooie wandelingen.
De eucalyptusbossen geven de lucht een blauwe gloed, vandaar de naam Blue Mountains. Bij helder weer is dat duidelijk te zien.

Dinsdag zijn we naar Scenic World geweest. Via de Skyway en de Cableway kom je uit bij een oude mijn. Hier kan je rondlopen en zien wat er is overgebleven uit de tijd dat de mijn open was.
Tenslotte met de Railway, via een helling van 52%, weer naar boven.

Vandaag zijn we vanaf de camping naar Echo Point gelopen. Daarna met de Giant Stairway (900 treden) een stuk afgedaald. Verder rondgelopen en tenslotte weer met de Scenic Railway naar boven. Eenmaal boven zijn we weer terug gelopen naar de camping. Een leuke wandeling van 4 uur.