Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van wiwiwu - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van wiwiwu - WaarBenJij.nu

Sydney

24 November 2013 | Australië, Sydney

We hebben de afgelopen maanden een aantal steden bezocht, maar telkens misten we een stukje historie zoals we in Europese steden gewend zijn.

Tijdens onze reis hebben veel mensen ons echter verteld dat Sydney een geweldige stad is. Daarom verblijven we de laatste dagen van onze vakantie toch in Sydney.

Op vrijdag zijn we met de auto naar Sydney gereden. We hebben een hostel gevonden in het centrum, vlak bij de locatie waar we de auto moesten inleveren. Dat is wel praktisch om alle bagage bij de hostel te krijgen, maar op vrijdagmiddag rijden door het centrum is toch wel druk.

Eenmaal in Sydney zijn we aangenaam verrast. We lopen al drie dagen door het centrum te wandelen, zijn 's avonds helemaal versleten, maar het is inderdaad een mooie stad. De eerste dag werden we overvallen door regen en onweer. We hadden wel regenjacks bij ons, maar als het eenmaal goed regent, dan helpen die niet meer. We waren tot op het bot nat. Maar goed de volgende scheen de zon en was alles weer droog en vergeten.

We zijn inmiddels naar het Opera house, The Harbour Bridge, The Rocks (het oudste gedeelte van Sydney) en Taronga Zoo geweest.

Sydney is onvoorstelbaar groot, ruim 12.000 km2. Dit is ongeveer net zo groot als de provincies Drenthe, Overijssel en Gelderland tezamen. Het is dan ook onmogelijk om alles te zien.

• 25 November 2013 - 11:32

Emy:

Wow, mooie foto's, ook bij de vorige verslagen. Een machtig groot land! Het zal denk ik ook weer wat wennen zijn voor jullie om straks in ons (kleine) land terug te zijn. Ik wens jullie een heel goede reis terug naar huis. Liefs

• 25 November 2013 - 15:38

Wim Hijne:

Tjonge, tjonge, tjonge ik word er moe van.
    Wat een wandelingen, mooie natuur en dieren.
    Ff schrikken van een slangetje in het gras.
    En dan nu even Sidney bekijken, geniet er nog maar van.
    Het is sneller voorbij dan je denkt.
    Groetjes WJK.

• 25 November 2013 - 16:48

Margreet:

Hier nog een berichtje uit Leeuwarden, we hebben genoten van jullie verhalen en prachtige foto's.Geniet nog van de laatste dagen en een hele goede terugreis!! (En smul lekker van de peertjes van je mams) Gr. H&M

• 25 November 2013 - 22:27

Ria En De Jongens:

Hier een berichtje uit de Blaaksedijk. Wat een gigantische grote stad is dat. Daar loop je niet gauw even een winkel om een boodschap te doen. Maar wel indrukkend mooi. Geniet er nog even van , want nog een paar dagen ben je weer thuis. Ook wel weer fijn in je eigen huis en bed. Een goede reis en welkom weer in Nederland.

Groetjes van ons en gauw weer tot ziens.

• 26 November 2013 - 04:06

Mark En Fanny:

Wat een avonturen allemaal. Geweldig!! Een hele goede reis naar huis gewenst. Tot snel!!

• 26 November 2013 - 15:56

Betsie:

Hallo Willem en Willie Nog een paar dagen geniet er maar van . Willie je bent wel erg geschrokken van die slang dat je de horlepiep bent gaan dansen ik had het willen zien . wat fijn voor jullie dat de branden voorbij waren konden jullie toch nog de bergen op en weer af natuurlijk.Heel veel plezier in Sydney wat een grote stad is het .IK heb met veel plezier jullie reisverhalen gelezen en dan al die prachtige foto's Willem en Willie een goede reis terug Thuis komen is ook wel fijn en de peertjes van je Ma. Hartelijke groeten Betsie