Tasmanie 2 - Reisverslag uit Tasmania, Australië van wiwiwu - WaarBenJij.nu Tasmanie 2 - Reisverslag uit Tasmania, Australië van wiwiwu - WaarBenJij.nu

Tasmanie 2

07 Oktober 2013 | Australië, Tasmania

Afgelopen donderdag zijn we weer gestart met de tour. Dit keer naar de oostkust van Tasmanie.
Gelukkig is het weer wat beter geworden. Na alle regen is het droog geworden en af en toe zonnig. Helaas is het nog wel koud.

Donderdag zijn we eerst naar Cataract Gorge geweest. Een mooie wandeling langs het water. Vervolgens door naar Bay of Fires. Hier bleek dat je goed op de golven moet letten, want anders worden je schoenen en broek nat. Ik denk dat de foto genoeg zegt.
's Avonds zijn we, in het donker, naar het strand geweest en zagen de pinguins uit water komen om terug te keren naar hun nest. Heel apart om mee te maken.

Vrijdag naar Freycinet National Park. Hier zijn we naar Wineglass Bay gelopen. Een flinke wandeling over rotsen om uiteindelijk bij het strand te komen.
Door naar Ross. Een dorpje waar vroeger de vrouwengevangenis was.
Aan het eind van de middag naar Bonorong Wild Life Centre. Hier worden de jonge wombats opgevangen de zonder moeder moeten
zien te overleven.
Ook wordt hier veel gedaan voor de Tasmanian devil. Helaas zijn deze dieren door een vorm van kanker getroffen die ze niet overleven. Inmiddels is 85% van de populatie uitgestorven.

De laatste dag van de tour zijn we naar Port Arthur geweest.
Hier is veel bewaard gebleven van de Britse strafkolonie.
Op de terugweg zijn we door Doo Town gereden. Hier hebben alle huizen een naam met 'Doo', bijv. Doo dropin; Doo wild; Doo nothing; Wil Doo it for now; Doo love it; Af2Doo en nog veel meer.

De laatste dagen in Hobert zijn we weer een beetje bijgekomen van een week touren en werd het ook tijd om de was te doen.